وبلاگ موعود
وبلاگ موعود

وبلاگ موعود

انتظار فرج از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع)


قرآن کریم:

فَانتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُم مِّنَ الْمُنتَظِرِینَ.

    منتظر باشید که من هم با شما از منتظرانم. (اعراف/71)

پیامبر (ص):

    برترین اعمال امّت من انتظار فرج است. (کمال الدّین ص 644)

حضرت علی (ع):

    چشم به راه رسیدن فرج باشید و از گشایش الهی ناامید نگردید،

زیرا بهترین کارها نزد خدای بزرگ انتظار فرج است. (بحار الانوار ج 52 ص 123)

حضرت زهرا (س):

    در «حدیث لوح » که از سوی خداوند متعال فرود آمده است و بانوی بزرگ حضرت زهرا (س) آن را روایت کرده است، پس از امام یازدهمین ]امام حسن عسکری (ع)[ راه امامت را کامل می کند با فرزندش که رحمت برای همه ی جهانیان است.او] امام دوازدهم [دارای کمال موسی و شکوه عیسی و شکیبایی ایوب است... در زمان ]غیبت [این امام، دوستان من ]دین راستین[به مشکلات گرفتار شوند... آنان به حق دوستان من هستند ]چون در دینداری پایداری می کنند .[درود و رحمت خداوند بر آنان باد! آنان بی گمان هدایت شدگان و راه یافتگانند.

)الکافی، چاپ تهران، جلد ۱، صفحه ۵۲۷، حدیث ۳ و صفحه ۵۳۲، حدیث ۹

من لایحضره الفقیه، انتشارات اسلامی، جلد ۴، صفحه ۱۸۰، حدیث ۵۴۰۸)

امام صادق (ع):

    منتظر امر حکومت ما بسان آن است که در راه خدا به خون غلتیده باشد. (کمال‏الدین ج 2 ص 645 باب 55 ح 6)

    خوشا به حال شیعیان قائم ما که در زمان غیبتش منتظر ظهور او باشند و در هنگام ظهورش فرمانبردار از او، آنان اولیاى خدا هستند نه ترسى برایشان هست و نه اندوهگین شوند. (کمال الدین ج2 ص357 باب 33 ح 54)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد